Τρίτη, Μαΐου 17, 2016

Χρ.Σπίρτζης: Επιδοτήθηκαν 500.000 κενές θέσεις στην άγονη το 2014 - βολές κατά Βγενόπουλου


Αναλυτικά στοιχεία και αριθμούς για τον παραλογισμό που επικρατούσε στον σχεδιασμό και την τιμολόγηση των δρομολογίων στις «άγονες γραμμές» παρέθεσε στη Βουλή ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης, στην τοποθέτησή του μετά από σχετική επίκαιρη ερώτηση για τις αερομεταφορές.
 17 Μαΐου 2016 12:34:59
Τα αποσπάσματα από την ομιλία του, όπως παρατίθεται στα πρακτικά της συνεδρίασης, είναι αποκαλυπτικά:
 
«Παραλάβαμε είκοσι οκτώ άγονες γραμμές με κόστος 47 εκατομμύρια στους Έλληνες πολίτες ... Όταν αναλάβαμε, λοιπόν, αναζητήσαμε την τεκμηρίωση ... και το σχεδιασμό των άγονων γραμμών. Ποιος ήταν αυτός ο σχεδιασμός; Μηδενικός. Μηδέν.
 
Ενδεικτικά αναφέρω άγονες γραμμές: Αθήνα-Πάρος. Άγονη. Μέσα στην απομόνωση είναι. Αθήνα-Ζάκυνθος, Θεσσαλονίκη-Κέρκυρα, Θεσσαλονίκη-Καλαμάτα. Άγονες γραμμές. 
 
Αν δει κανείς ποιος είναι ο αριθμός των θέσεων που πληρώνει ο ελληνικός λαός για κάθε άγονη γραμμή και ποιος είναι ο πραγματικός αριθμός των επιβατών -γιατί αυτό πρέπει να είναι το κριτήριο στις άγονες γραμμές, ποιος είναι ο πραγματικός αριθμός των επιβατών- θα καταλήξει στο συμπέρασμα ότι οι άγονες αεροπορικές γραμμές και ο αριθμός των πτήσεων έγιναν για να πληρώνει ο ελληνικός λαός συγκεκριμένη εταιρεία, την οποία ιδιωτικοποιήσατε -ήταν κρατική- και την αγόρασε ο κ. Βγενόπουλος. Και το λέω αυτό ιστορικά. Τυχαίο! 
 
Στη συνέχεια διατηρήθηκε το ίδιο καθεστώς ως σήμερα και προσθέσατε και άλλες δυο αεροπορικές εταιρείες και κάποιες άγονες γραμμές, στην ίδια όμως λογική. 
Θα καταθέσω τον πίνακα για να γνωρίζει το Κοινοβούλιο και ο ελληνικός λαός. 
 
Το 2014 πληρώθηκαν άσκοπα μισό εκατομμύριο θέσεις
 
«Συνολικά ο ελληνικός λαός πλήρωσε, με ευθύνη της Νέας Δημοκρατίας, 47 εκατομμύρια το 2014 για 1.080.501 θέσεις. Πόσοι πολίτες κάθονταν σε αυτές τις θέσεις και μετακινήθηκαν; Η Νέα Δημοκρατία δεν έχει αναρωτηθεί ποτέ. Να σας λύσουμε αυτή την απορία. Μετακινήθηκαν 565.667 πολίτες και τουρίστες. Αυτοί είναι οι επιβάτες, σχεδόν το 50%. 
 
Αναλυτικά, ανά άγονη γραμμή, αναφέρω τα εξής: Μπορείτε να μου λέτε σε ποιες περιοχές εκλέγεστε για να σας λέω τα αντίστοιχα. Υπάρχουν μερικά ενδεικτικά. Ζάκυνθος ... επιβατική κίνηση το 2014, 36.315 επιβάτες. Πόσες θέσεις πλήρωσε ο ελληνικός λαός; Πλήρωσε 58.584 θέσεις. Πόσο δίναμε για αυτό; Δίναμε 1.078.000. Τσάμπα πράμα! 
 
Το τρενάκι, Ρόδος-Κως-Κάλυμνος-Λέρος-Αστυπάλαια. Επιβατική κίνηση του 2014, 5.791 επιβάτες. Πόσες θέσεις πλήρωσε ο ελληνικός λαός; Πλήρωσε 9.883 θέσεις. Τι δίναμε εδώ; Δίναμε 1.714.000. 
 
Αθήνα-Σητεία. Επιβατική κίνηση 20.295 επιβάτες. Προσφερόμενες θέσεις,  δηλαδή τι πληρώναμε για να μετακινηθούν οι 20.000 πολίτες; Πληρώναμε 75.107 θέσεις. Φοβερό σχεδιασμό είχε η Νέα Δημοκρατία όχι στους δεκαέξι μήνες, στα σαράντα έξι χρόνια! 
 
Αθήνα-Καστοριά-Κοζάνη, 6.452 οι επιβάτες που μετακινήθηκαν. Οι θέσεις που πληρώναμε ήταν 20.052. 
 
Συνεχίζω με τη γραμμή Θεσσαλονίκη-Λήμνος-Ικαρία. Ήταν 14.635 οι επιβάτες που μετακινούνταν και 45.570 οι θέσεις που πληρώνονταν. 
 
Στη γραμμή Αλεξανδρούπολη-Σητεία ήταν 2.710 οι επιβάτες που μετακινούνταν και 7.860 οι θέσεις που πληρώνονταν. 
 
Μερικά από αυτά είναι ιδιαίτερα ενδιαφέροντα. 
 
Κύριε Αθανασίου, περιλαμβάνει και την περιοχή σας αυτό. Στη γραμμή Λήμνος-Μυτιλήνη-Χίος-Σάμος-Ρόδος ήταν 8.359 οι συνολικοί επιβάτες που μετακινούνταν και 26.106 οι θέσεις που πληρώνονταν. Συνολικά -τα είπα πριν τα νούμερα- ούτε το 50%! 
 
Μειώθηκε μεσοσταθμικά κατά 25% το κόστος
 
«Μεσοσταθμικά, λοιπόν, πετύχαμε 25% μείωση για τις τρεις-τέσσερις αεροπορικές εταιρείες που μετέχουν σε σχέση με τα 47 εκατομμύρια. Και για την Olympic Airways πετύχαμε μείωση ύψους 33%, που έχει το μεγαλύτερο ποσοστό από τις άγονες γραμμές. Επιπρόσθετα, η εταιρεία έκανε δωρεά το μισό κτήριο και τις υποδομές του νέου αερολιμένα Πάρου που θα ολοκληρωθεί ως έργο στο σύνολό του σε μια τριετία, αλλά θα λειτουργήσει με το μισό κτήριο από φέτος τον Ιούλιο. 
 
Αντιλαμβάνεστε με τι σπατάλη προχωρούσατε όλες τις προηγούμενες δεκαετίες; Αυτά ήταν για ένα εξάμηνο, δηλαδή. Το αντιλαμβάνεστε; Στην άγονη γραμμή Αθήνα-Πάρος δίναμε τον χρόνο 4,5 εκατομμύρια. Όλο το νέο αεροδρόμιο, μαζί με τον αεροδιάδρομο, κόστιζε λιγότερο από 20 εκατομμύρια. Δηλαδή, τέσσερα χρόνια επιδοτήσεων έκανε το αεροδρόμιο! 
 
...
 
Στις άγονες γραμμές δεν πληρώνουμε τους επιβάτες που μετακινούνται, αλλά πληρώνουμε όλες τις θέσεις του αεροπλάνου που πηγαίνει. Πλήρωνε, λοιπόν, ο ελληνικός λαός πτήσεις για να μετακινούνται οι πιλότοι και οι αεροσυνοδοί, για να πίνουν καφέ στα αεροδρόμια που πήγαιναν, γιατί οι επιβάτες ήταν μηδέν.
 
Ακούστε σχεδιασμό γραμμών. Κάποιος ανέφερε τα Επτάνησα: Ένα αεροπλάνο ξεκινούσε από Κέρκυρα, πήγαινε στο Άκτιο, στην Κεφαλονιά, στη Ζάκυνθο, στα Κύθηρα και στον γυρισμό ακολουθούσε ακριβώς την αντίστροφη πορεία. Προσγειωνόταν, δηλαδή, πάλι ανάποδα στη Ζάκυνθο, στην Κεφαλονιά, στο Άκτιο, στην Κέρκυρα. Δέκα προσγειώσεις και απογειώσεις. Αυτό κόστιζε 2,5 εκατομμύρια ευρώ. Θέλει πολύ μυαλό, δηλαδή, για να πει κανείς ότι θα γυρνούσε απευθείας στο αρχικό αεροδρόμιο; Όχι. Άλλο σχεδιασμό υπηρετούσε, πώς ανεβάζουμε την επιδότηση.
 
Λήμνος-Μυτιλήνη-Χίος-Σάμος-Ρόδος και στον γυρισμό το ανάποδο, 3,5 εκατομμύρια ευρώ. Δέκα προσγειώσεις και απογειώσεις, επίσης.
 
Ρόδος-Κάρπαθος-Κάσος-Σητεία και πίσω πάλι τα ίδια, Σητεία-Κάσος-Κάρπαθος-Ρόδος, 4,1 εκατομμύρια ευρώ. Οκτώ προσγειώσεις και απογειώσεις. Ανεβάζουμε το κόστος σε κάθε πτήση. Μια χαρά!
 
Τι είναι, συνάδελφοι; Λεωφορείο Κολιάτσου-Παγκράτι;

...
 
Ζάκυνθος-Κύθηρα: Ιανουάριος, εννιά αφίξεις αεροσκαφών, οκτώ επιβάτες. Φεβρουάριος, οκτώ αφίξεις αεροσκαφών, μηδέν επιβάτες. Μάρτιος, τέσσερις αφίξεις αεροσκαφών, ένας επιβάτης. Απρίλιος, δεκατρείς αφίξεις αεροσκαφών, ένας επιβάτης. Πλήρωνε ο ελληνικός λαός. Μάιος, δεκατρείς αφίξεις αεροσκαφών, τέσσερις επιβάτες.
 
Πάμε στο καλοκαίρι. Ιούνιος, δεκατρείς αφίξεις αεροσκαφών, δέκα επιβάτες. Ιούλιος, δεκατέσσερις αφίξεις αεροσκαφών, τριάντα εννιά επιβάτες. Για όσους χωρούν σε ένα αεροπλάνο, σε μια πτήση πληρώναμε άλλες δώδεκα έτσι.
 
...
 
Όγδοος μήνας, Αύγουστος, στην καρδιά της τουριστικής περιόδου, δεκατέσσερις πτήσεις αεροσκαφών -εδώ προσθέσαμε και μία- τριάντα εννιά επιβάτες. Σεπτέμβριος, δώδεκα πτήσεις αεροσκαφών, είκοσι τρεις επιβάτες. Οκτώβριος, δεκατρείς πτήσεις αεροσκαφών, πέντε επιβάτες. Νοέμβριος, επτά πτήσεις αεροσκαφών -εδώ κάτι έγινε, αρρώστησε ο πιλότος, δεν κάναμε πολλές πτήσεις- δύο επιβάτες. Δεκέμβριος, εννιά πτήσεις αεροσκαφών, τέσσερις επιβάτες. Πλήρωνε ο ελληνικός λαός. Μια χαρά! Κατά τα λοιπά, η τοπική κοινωνία! Ποια τοπική κοινωνία; Πού είδατε ότι βοηθάμε με αυτό την τοπική κοινωνία; 
 
Τι κάναμε αυτούς τους μήνες, τι κάνουμε σήμερα και τι σχεδιάζουμε για το μέλλον; 
 
Πρώτον, μέχρι την ολοκλήρωση του διαγωνισμού πετύχαμε 25% μείωση στο σύνολο των άγονων γραμμών και δωρεά τα έργα του αεροδρομίου της Πάρου που θα αρχίσουν από τον Ιούλιο και θα ολοκληρωθεί σε τρία χρόνια από το ΠΔΕ το υπόλοιπο έργο.
 
Δεύτερον, δώσαμε και ολοκληρώθηκε η διαβούλευση για τις άγονες γραμμές με τα εξής κριτήρια. Πρώτον, να μην κοπεί καμία γραμμή. Διότι ανησυχούσε και ο κ. Σταμάτης αν θα κόψουμε κάποια γραμμή από τη Θεσσαλονίκη ή το Θεσσαλονίκη-Καλαμάτα. Δεν την κόβουμε.
 
Δεύτερον, όσον αφορά το να υπάρχουν συχνότητες δρομολογίων που θα εξυπηρετούν τις πραγματικές μετακινήσεις και τις ανάγκες, σημειώνω –για να μην ανησυχούν οι τοπικές κοινωνίες- ότι δεν θα υπάρχει άγονη γραμμή με λιγότερα από τρία εβδομαδιαία δρομολόγια τους χειμερινούς μήνες. Το σχέδιο διαβούλευσης που βγήκε έχει δύο σε μερικές περιπτώσεις, γιατί η ΥΠΑ έκανε τους υπολογισμούς ανάλογα με τις κινήσεις των επιβατών. Εμείς εκτιμούμε ότι για να στηρίξουμε τις τοπικές κοινωνίες, θα βάλουμε το ελάχιστο τρεις και μάλιστα Δευτέρα, Τετάρτη και Παρασκευή, με τρόπο που να μπορούν να πηγαίνουν και Σαββατοκύριακο και να επιστρέφουν τη Δευτέρα το πρωί.
 
Έχουμε χωρίσει το χρόνο σε τρεις ζώνες. Αυτά τα δρομολόγια θα αυξάνονται τους εαρινούς μήνες και περαιτέρω τους θερινούς. Εκεί που δεν θα μειώσουμε τη συχνότητα, είναι εκεί που το κόστος είναι μηδενικό και απλώς η αεροπορική γραμμή παίρνει μόνο την αποκλειστικότητα του να υπηρετεί αυτό το δρομολόγιο. 
 
Σημειώνω, επίσης, ότι εξορθολογίζουμε τα δρομολόγια σειράς που περιλαμβάνουν πολλές προσγειώσεις και απογειώσεις με απευθείας επιστροφή στο αρχικό αεροδρόμιο. Δεν ισχύει, δηλαδή, αυτό που είχαμε που πήγαιναν πέντε και γύριζαν πέντε, λες και το αεροπλάνο ήταν τρόλεϊ».
 
Ακριβότερα από διεθνείς πτήσεις τα δρομολόγια της άγονης
 
«Επίσης, εξορθολογίζουμε τις αποζημιώσεις των εταιρειών. Λύσσαξαν για μείωση του εργατικού κόστους. Πώς θα φανεί αυτό στις αερομεταφορές; Μειώθηκαν –εσείς τα λέτε- τα καύσιμα. Σας ρωτώ το εξής: Δεν θα μειώσουμε την αμοιβή των τεσσάρων αεροπορικών εταιρειών; Αυθαίρετα γίνεται ο υπολογισμός από τις Υπηρεσίες;
 
Σημειώνω –τα έχουμε πει ξανά, τα είπαμε πάλι στην απάντηση του κ. Σταμάτη, αλλά μάλλον δεν τα έχετε αποδεχθεί- ότι η πτήση για Λονδίνο με τις τούρκικες αερογραμμές κοστίζει 158 ευρώ, με ελληνικές αερογραμμές 204 ευρώ, με γερμανικές αερογραμμές 213 ευρώ. Η πτήση για Μόσχα κοστίζει 178 ευρώ με ρωσικές αερογραμμές, 192 ευρώ με τις τούρκικες και 261 ευρώ με τις ελληνικές κοκ.
 
Ας δούμε τώρα το αντιστάθμισμα των δικών μας εδώ, των άγονων γραμμών. Για τη γραμμή Άκτιο-Σητεία το κόστος είναι 547,83 ευρώ, για Θεσσαλονίκη-Σκύρος 419 ευρώ, για Λήμνος-Μυτιλήνη-Χίος-Σάμος-Ρόδος 413 ευρώ και για Αλεξανδρούπολη-Σητεία 365 ευρώ. Με δύο λόγια, δηλαδή, τα λεφτά που δίνουμε σ’ αυτές τις γραμμές είναι περισσότερα από το να πάει κάποιος στη Νέα Υόρκη και να γυρίσει. Δεν ξέρω αν καταλαβαίνετε τι έκαναν τόσα χρόνια.
 
Μ’ αυτές τις αλλαγές, λοιπόν και χωρίς να καταργήσουμε καμία γραμμή, με το ελάχιστο που είπα, έχουμε μείωση από τα 47 εκατομμύρια ευρώ στα 14 εκατομμύρια ευρώ –στα 12 εκατομμύρια ευρώ έχει βγει στη διαβούλευση, όπως είπατε σωστά- δηλαδή πάνω από 70%. Πιθανόν με την ολοκλήρωση της διαβούλευσης –νομίζω ότι σήμερα τελείωσε η διαβούλευση ή την Παρασκευή- να χρειαστεί να αυξηθεί μέχρι και τα 15 εκατομμύρια ευρώ, αλλά αυτό δεν έχει καμία σχέση με τα 47 εκατομμύρια ευρώ που πλήρωνε ο ελληνικός λαός».



                                                                                                              πηγή  stokokkino.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου