Δευτέρα, Μαΐου 16, 2016

Ολη η συνέντευξη του Αλέξη Τσίπρα στην εφημερίδα "Real News"

                                           


                                             


Ο «κόφτης» δαπανών θα περιλαμβάνει μισθούς, συντάξεις και απασχόληση στο δημόσιο;

Η πρόταση για θεσμοθέτηση μηχανισμού δημοσιονομικής διόρθωσης αντί της άμεσης νομοθέτησης προληπτικών μέτρων 3,6 δις που απαιτούσε το ΔΝΤ, αποτέλεσε μια εξαιρετικά ευφυή κίνηση στη σκακιέρα της διαπραγμάτευσης. Στην ουσία δεν προσθέτουμε κάτι περισσότερο από αυτό που προβλέπεται σε όλες τις Συμφωνίες, ακόμη και για χώρες εκτός μνημονίου. Ότι αν δε πιάσεις τους στόχους είσαι υποχρεωμένος σε δημοσιονομικές διορθώσεις προκειμένου να τους πιάσεις.
Ο μηχανισμός σε καμιά περίπτωση δε περιλαμβάνει απολύσεις στο δημόσιο. Αλλά το πιο σημαντικό είναι πως δε πρόκειται να ενεργοποιηθεί. Για τα επόμενα τρία χρόνια, ακόμη και οι πιο απαισιόδοξοι δεν προβλέπουν καμία πιθανότητα ενεργοποίησης του μηχανισμού. Αφού το 2016, ο στόχος είναι εξαιρετικά χαμηλός και το 2017 όλες οι προβλέψεις μιλάνε για ανάπτυξη 2,7%. Σας διαβεβαιώνω ότι ούτε τον Μάη του 2019 δε θα ενεργοποιηθεί, γιατί μέχρι τότε η Ελλάδα και η οικονομία θα έχει γυρίσει σελίδα, θα έχουμε βγει, προ πολλού, στις αγορές και θα έχουμε αποχαιρετήσει οριστικά τα μνημόνια.

Η διάρκεια ισχύος του μηχανισμού θα λήγει το 2018;


Όλα αυτά τα μέτρα λαμβάνονται προκειμένου να καλύψουμε τους στόχους του προγράμματος μέχρι το 2018. Η διαπίστωση των αποτελεσμάτων του 2018, θα γίνει τον Μάη του 2019. Πολύ νωρίτερα όμως θα έχουμε βγει οριστικά από τα μνημόνια και την σκληρή Επιτροπεία των δανειστών.


Με αφορμή τη ρύθμιση του χρέους εισερχόμαστε σε μνημόνιο διαρκείας; Τι είδος εποπτείας θα υπάρχει σε περίπτωση διευθέτησης του χρέους;


Το αντίθετο. Η ρύθμιση χρέους θα αποκαταστήσει την εμπιστοσύνη των αγορών προς την ελληνική οικονομία. Συνεπώς δε θα επιβραδύνει αλλά θα επιταχύνει την έξοδό μας από τα μνημόνια.


Η κυβέρνησή σας τι διεκδικεί για τη μείωση του χρέους;


Υπάρχουν αρκετές τεχνικές λύσεις που οδηγούν σε ουσιαστική απομείωση του χρέους και ακριβώς πάνω σε αυτές τις λύσεις συζητάμε αυτήν την ώρα με τους εταίρους μας. Εμείς διεκδικούμε, ανεξάρτητα των τεχνικών λεπτομερειών, μια συμφωνία που θα δημιουργήσει τον απαραίτητο δημοσιονομικό χώρο και θα μειώσει τις υποχρεώσεις της χώρας τόσο βραχυπρόθεσμα όσο και σε ορίζοντα αρκετών δεκαετιών.


Μήπως οι ελληνικές θέσεις για το χρέος θα έπρεπε να αποτελούν θέμα εθνικής συνεννόησης κ. Πρόεδρε; Σκέφτεστε να αναλάβετε κάποια πρωτοβουλία προς την κατεύθυνση αυτή;

Κανονικά θα έπρεπε, αλλά βλέπετε πως αντιδρά η αντιπολίτευση. Καθ’ όλη τη διάρκεια της κρίσιμης διαπραγμάτευσης για τη πρώτη αξιολόγηση όχι μόνο δεν έθεσαν καμία αντιπρόταση στο τραπέζι, αλλά παρακαλούσαν τους πιστωτές να κρατήσουν σκληρή στάση και ταυτόχρονα ζητούσαν εκλογές. Όταν ζήτησα από τον κ. Μητσοτάκη στη Βουλή να μας πει την άποψή τους για το χρέος ή ακόμη και να έρθει στο Μαξίμου να συζητήσουμε, αρνήθηκε και μου απάντησε ότι εγώ φταίω για την αύξηση του χρέους και δε συζητά. Πως να συνεννοηθείς με τέτοια ανεύθυνη αντιπολίτευση; Πόση αξιοπιστία να έχει αυτό το επιχείρημα, όταν όλοι γνωρίζουν ότι το χρέος πήγε από το 120% στο 180% του ΑΕΠ, επί των ημερών των συγκυβερνήσεων ΝΔ-ΠΑΣΟΚ; Αλλά ακόμη κι αν πίστευε ότι ο ίδιος δεν έχει ευθύνη, είναι δυνατόν να αρνείται τη συζήτηση για το πιο κρίσιμο για τη πορεία του τόπου ζήτημα, με τον Πρωθυπουργό που αυτήν την ώρα το διαπραγματεύεται με τους εταίρους ;Για αυτό σας λέω όσο γρηγορότερα συνέλθουν τόσο το καλύτερο για το τόπο, αλλά και για τη ΝΔ που τείνει να μετατραπεί σε ένα ακραίο κόμμα διαμαρτυρίας.



Το ενδεχόμενο να μην συμμετάσχει το ΔΝΤ στο πρόγραμμα παραμένει ακόμα ανοιχτό;




Το ΔΝΤ εδώ και πολύ καιρό συμμετέχει χωρίς να χρηματοδοτεί. Για να χρηματοδοτήσει το πρόγραμμα υπάρχουν πολύ συγκεκριμένες διαδικασίες, μέσα από τις οποίες λαμβάνονται αποφάσεις. Φαντάζομαι ότι αυτές οι διαδικασίες θα απαιτήσουν κάποιο χρόνο, αλλά πέρα από το διαδικαστικό, το ουσιαστικό ζήτημα είναι ότι όσο περισσότερο βάθος θα έχει η απόφαση της 24ης Μάιου σχετικά με την ελάφρυνση του χρέους, τόσο πιο μεγάλες οι πιθανότητες να συμμετάσχει ως χρηματοδότης.




Παρεπιμπτόντως, κάποιοι κατηγορούν τις ελληνικές μυστικές υπηρεσίες ότι προχώρησαν στην υποκλοπή των συζητήσεων Τόμσεν-Βελκουλέσκου και αποδίδουν, μάλιστα, σε αυτό και τη σκλήρυνση της θέσης του ΔΝΤ…


Τα παρακολούθησα κι εγώ όλα αυτά. Είναι πράγματι λυπηρό μπροστά στη θλίψη της απώλειας της εξουσίας, ορισμένοι να οδηγούνται στη παραφροσύνη να συμπεριφέρονται ως "πέμπτη φάλαγγα" απέναντι στηνίδια τους της χώρα, διασπείροντας συκοφαντίες και ανυπόστατα ευφάνταστα σενάρια ταινιών κατασκοπίας.


Εσείς πότε εκτιμάτε ότι η χώρα θα εισέλθει σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης;


Η Κομισιόν εκτιμά ότι σε λίγους μήνες, δηλαδή στο δεύτερο εξάμηνο του έτους, επιστρέφουμε στην ανάπτυξη και ότι τον επόμενο χρόνο θα έχουμε ανάπτυξη 2,7%. Επιτρέψτε να εκφράσω τη συγκρατημένη αισιοδοξία μου για ακόμη καλύτερες επιδόσεις. Μέχρι το τέλος του έτους θα έχουν πέσει στη πραγματική οικονομία πάνω από 10 δις από τις δόσεις για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές που έρχονται μετά την αξιολόγηση καθώς και από το ΕΣΠΑ. Αυτό σε συνδυασμό με το θετικό επενδυτικό κλίμα που θα δημιουργήσει η απόφαση για το χρέος, αλλά και το νέο αναμενόμενο ρεκόρ στον τουρισμό, δημιουργούν ένα εξαιρετικά θετικό περιβάλλον για να έχουμε ακόμα καλύτερες επιδόσεις.


Το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων θα το υλοποιήσετε κ. Πρόεδρε; Και ποιες είναι οι «κόκκινες» γραμμές σας ενόψει των τελικών αποφάσεων για το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων;

Στόχος μας είναι η αξιοποίηση και όχι η εκποίηση της δημόσιας περιουσίας. Για αυτό κι διαπραγματευτήκαμε σκληρά για το νέο Ταμείο, ώστε να μπορούμε να δημιουργούμε αξίες χωρίς κατά ανάγκη να πουλάμε τα assetsτου δημοσίου. Και ταυτόχρονα ένα σημαντικό μέρος της υπεραξίας να το επενδύομε στη πραγματική οικονομία. Όσες δεσμεύσεις των προηγούμενων κυβερνήσεων δε καταφέραμε να αποτρέψουμε, τις υλοποιούμε αλλά αλλάζουμε τους όρους, ώστε πέραν του καλύτερου τιμήματος παραχώρησης να πετύχουμε δεσμεύσεις για επιπλέον επενδύσεις που θα φέρουν νέες θέσεις εργασίας. Το ίδιο κάναμε και στα αεροδρόμια και στον ΟΛΠ, με την ίδια λογική θα συνεχίσουμε.


Άρση των capitalcontrols πότε προβλέπεται να υπάρξει;


Αυτό εξαρτάται από το κλίμα και τη ψυχολογία στην αγορά και στους καταθέτες. Νομίζω ότι μετά τις 24 του Μάη το κλίμα θα αλλάξει ριζικά και γρήγορα. Βήματα προς την κατεύθυνση της χαλάρωσης των περιορισμών έχουν όμως ήδη γίνει και θα εξακολουθήσουν να γίνονται. Ο διαχωρισμός παλαιού και νέου χρήματος είναι ένα από αυτά καθώς το νέο χρήμα που θα κατατίθεται δεν θα υπάγεται στους περιορισμούς.


Τι ύψους δόση διεκδικεί η κυβέρνηση με το τέλος της αξιολόγησης;



Είμαστε σε συνεργασία με τους ευρωπαϊκούς θεσμούς προκειμένου η εκταμίευση να αφορά εκτός των 5,7 δισ.€, που ήταν προγραμματισμένη μετά το τέλος της πρώτης αξιολόγησης και τη λήψη ενός σημαντικού ποσού για την αποπληρωμή των ληξιπρόθεσμων οφειλών του δημοσίου προς τον ιδιωτικό τομέα. Αντιλαμβάνεστε ότι αν κατορθώσουμε, όπως υπολογίζουμε, να λάβουμε 4-5 δισ.€ για τις ληξιπρόθεσμες, θα τονωθεί σημαντικά η ρευστότητα της πραγματικής οικονομίας ενώ θα έχουμε θετική επίδραση τόσο στους ρυθμούς ανάπτυξης όσο και στο σκέλος των εσόδων.


Εθνικό αναπτυξιακό σχέδιο πότε θα φέρεται κ. Πρόεδρε; Και τι θα περιέχει;


Με την ολοκλήρωση της πρώτης αξιολόγησης ρίχνουμε όλη μας την προσπάθεια στην επανεκκίνηση της ελληνικής οικονομίας. Ο νέος αναπτυξιακός νόμος βρίσκεται ήδη σε διαβούλευση και σύντομα θα αποτελέσει νόμο του κράτους. Δίνεται έμφαση σε τομείς με υψηλή προστιθέμενη αξία, προσανατολισμένους στην εξωστρέφεια, καθώς και στην προώθηση της νεανικής επιχειρηματικότητας και της καινοτομίας. Επίσης γνωρίζετε, ότι το 2015 η χώρα μας ήταν πρώτη πανευρωπαϊκά σε απορρόφηση κοινοτικών κονδυλίων, ενώ αυξήσαμε το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων κατά 5,5%, στα 6,75 δις ευρώ. Επιπλέον η Ελλάδα πρώτη υλοποίησε ένα σύστημα διαχείρισης και έλεγχου για τους πόρους των διαρθρωτικών ταμείων για τα προγράμματα μεταξύ 2014 – 2020 μια απαραίτητη διαδικασία για την πλήρη ενεργοποίηση των νέων προγραμμάτων. Στα σχέδιά μας είναι η αξιοποίηση παλαιών και νέων χρηματοδοτικών εργαλείων, η πλήρης εκμετάλλευση του αναπτυξιακού πακέτου Γιούνκερ, η συνεργασία με την EBRD, ενώ ταυτόχρονα αναβαθμίζουμε το ρόλο και τη λειτουργία του ΕΤΕΑΝ ώστε να αποτελέσει ένα ακόμη μοχλό για τη χρηματοδότηση νέων αναπτυξιακών έργων.


Σας περιμένει άμεσα η μάχη της αποτελεσματικότητας και της καθημερινότητας. Να αναμένουμε και άμεσα ανασχηματισμό κ. Πρόεδρε;


Με την ολοκλήρωση της αξιολόγησης, κλείνει ένας κύκλος και η Ελλάδα μπαίνει σε μια νέα εποχή. Έχουμε πλέον τη δυνατότητα, σε συνθήκες ομαλότητας και σταθερότητας, να κάνουμε τομές, να σπάσουμε κατεστημένα δεκαετιών και να βάλουμε τις βάσεις να γίνει η Ελλάδα μια πραγματικά Ευρωπαϊκή χώρα. Και δεν αναφέρομαι μονάχα στους οικονομικούς δείκτες. Αναφέρομαι στην λειτουργικότητα του κράτους, στην αναμόρφωση της δημόσιας διοίκησης, στον σεβασμό όλων απέναντι στους νόμους. Έχει έρθει η ώρα το σχέδιο μιας συνολικής αναμόρφωσης της χώρας να μπει σε ράγες υλοποίησης. Τα πρόσωπα που αναλαμβάνουν αυτή την ευθύνη απέναντι στους πολίτες, έχουν φυσικά μεγάλη σημασία. Αλλά ακόμη μεγαλύτερη ο μηχανισμός υλοποίησης, συντονισμού και ελέγχου της κυβερνητικής πολιτικής.


Εφόσον έρθει η ώρα του ανασχηματισμού, πέραν της αποτελεσματικότητας, να αναμένουμε ως στοιχείο του και τη διεύρυνση του χώρου σας κ. Πρόεδρε;


Ο χώρος μας έχει αποδείξει ότι δεν φοβάται τις διευρύνσεις. Αρκεί αυτές να γίνονται στη βάση μιας ειλικρινούς πολιτικής συμφωνίας. Υπάρχουν πρόσωπα που δεν ανήκουν στον ιστορικό χώρο της ριζοσπαστικής αριστεράς που έχουν συμβάλλει με τη στάση τους και τις απόψεις τους, στην προσπάθεια που ξεκινήσαμε από το Γενάρη του 2015. Άνθρωποι από τον ευρύτερο χώρο της σοσιαλδημοκρατίας και του κέντρου. Οι δίαυλοι υπάρχουν, το πώς θα προχωρήσει η σχέση μας, μένει να αποφασιστεί το επόμενο διάστημα, με βασικό κριτήριο,όμως, την κοινή πολιτική και προγραμματική συμφωνία, την ανιδιοτέλεια, την εντιμότητα.


Αλήθεια, το Συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ πότε θα πραγματοποιηθεί; Πριν ή μετά το καλοκαίρι;


Ο ΣΥΡΙΖΑ ως βασικός κυβερνητικός εταίρος, σήκωσε στις πλάτες του το μεγάλο και δύσκολο αγώνα της διαπραγμάτευσης. Γνωρίζω ότι οι σχεδιασμοί μας – εκ των πραγμάτων – έχουν πάει πίσω, χρονικά. Τα αρμόδια όργανα του κόμματος θα είναι σε θέση το αμέσως επόμενο διάστημα να πάρουν οριστικές αποφάσεις για το συνέδριο και την επερχόμενη στρατηγική του κόμματος. 


Και μπορεί ο ΣΥΡΙΖΑ στον κομματικό του πυρήνα να παραμείνει ένα «κλειστό κόμμα»; Και επιπλέον, με τάσεις που αποτελούν «κόμμα μέσα στο κόμμα», παρά την αποχώρηση του «Αριστερού Ρεύματος»;


Ο ΣΥΡΙΖΑ απέχει έτη φωτός από το να χαρακτηριστεί «κλειστό κόμμα». Είναι ένα κόμμα πρωτοπόρο που αναγνώρισε πολλά χρόνια πριν, την ανάγκη συνύπαρξης διαφορετικών ρευμάτων ιδεών στο εσωτερικό του. Από αυτό το κεκτημένο δεν πάμε πίσω. Το ζητούμενο είναι αυτά τα ρεύματα ιδεών να παράγουν γόνιμες συνθέσεις και όχι στρεβλές διαφωνίες. Το έχουμε καταφέρει σε μεγάλο βαθμό. Αυτό όμως που ξεκλειδώνει τη λειτουργία τόσο του κόμματος όσο και των τάσεων είναι η ένταξη νέου κόσμου, ίσως με άλλες αφετηρίες και παραστάσεις από τις δικές μας. Σε αυτό το στοίχημα έχει να απαντήσει ο ΣΥΡΙΖΑ και αν θέλετε, αυτή είναι η πραγματική διεύρυνση στην οποία προσβλέπουμε.


Ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης, πάντως, παρά το κλείσιμο της αξιολόγησης επιμένει να ζητά πρόωρες εκλογές. Τι απαντάτε;


Ο κ. Μητσοτάκης διέψευσε γρήγορα τις προσδοκίες που δημιούργησε η εκλογή του στην προεδρία της ΝΔ. Επέλεξε να πατήσει πάνω στα πεπραγμένα και το διχαστικό λόγο του κ. Σαμαρά, ίσως για να κολακέψει την ακροδεξιά πτέρυγα του κόμματος του. Αυτός ο δρόμοςαποδεικνύεται ολισθηρός. Γιατί ο κ. Μητσοτάκης διάλεξε να πολιτευτεί με τρόπο τυχοδιωκτικό. Πόνταρε τα πάντα στην αποτυχία της αξιολόγησης. Πόνταρε δηλαδή τα πάντα στη διαιώνιση της αβεβαιότητας και της αστάθειας για τη χώρα. Ευτυχώς για τον τόπο δε του βγήκε. Και πλέον οι κραυγές περί εκλογών, δεν πείθουν ούτε τους παροικούντες την Συγγρού. 


Ήθελα να σας ρωτήσω για τη συνεργασία σας με τον Πάνο Καμμένο. Πολλοί αναρωτιούνται πως συμπορεύεσθε με ένα κόμμα που ανήκει στο χώρο της δεξιάς και έχει και τελείως διαφορετικές προτάσεις σε σειρά θεμάτων, όπως οι σχέσεις με την Εκκλησία κοκ.


Γνώμη μου είναι ότι ο πολιτικός ανταγωνισμός βασίζεται σε δύο άξονες. Ο ένας είναι οι πολιτικές θέσεις και η στρατηγική. Ο άλλος είναι η ηθική ακεραιότητα και η εντιμότητα. Ο δεύτερος άξονας είναι αυτός που καθιστά δυνατές συγκλίσεις όπως αυτή μεταξύ του ΣΥΡΙΖΑ και των ΑΝΕΛ. Διότι, με τον Πάνο Καμμένο οι αφετηρίες μας μπορεί να διαφέρουν. Εκεί όμως που συναντηθήκαμε είναι στην ανάγκη συσπείρωσης δυνάμεων ώστε να βγει η χώρα από το αδιέξοδο της ύφεσης και να γίνουν οι απαραίτητες ρήξεις με το κατεστημένο που τη διαφεντεύει για δεκαετίες. Αυτή η ανάγκη μας έφερε κοντά, αυτή η ανάγκη μας οδηγεί μαζί και στην επόμενη μέρα.


Εξετάζεται το ενδεχόμενο αναδιάρθρωσης της κοινοβουλευτικής πλειοψηφίας, με δυνάμεις όπως η Δημοκρατική Συμπαράταξη; Σκέφτεστε να απευθύνετε σχετική πρόταση προς τη Φώφη Γεννηματά;


Η κοινοβουλευτική πλειοψηφία είναι ισχυρή και επαρκής, το αποδείξαμε και προχθές. Περάσαμε τα δύσκολα μόνοι μας. Δεν έχουμε την ανάγκη κανενός. Ωστόσο αν οι πολιτικές δυνάμεις της σοσιαλδημοκρατίας επέλεγαν να ανοίξουν ένα γόνιμο διάλογο για το νόημα και το χαρακτήρα της προοδευτικής διακυβέρνησης, θα καλωσορίζαμε το γεγονός. Όμως, δείχνουν να είναι τόσο προσκολλημένοι στο άρμα του παλιού πολιτικού συστήματος, που επιλέγουν να είναι στήριγμα του κου Μητσοτάκη, ακόμη και αν αυτό τους απομονώνει στους κύκλους των Ευρωπαίων Σοσιαλιστών. Καταλαβαίνετε λοιπόν, ότι όσο συνεχίζουν σε αυτό το δρόμο, συνειδητά υπονομεύουν τα περιθώρια για συγκλίσεις. 


Πάντως κ. Πρόεδρε οι δανειστές, με το κουαρτέτο, εμφανίζονται πολλές φορές να μην αφήνουν πρωτοβουλίες στις κυβερνήσεις, ακόμα και στο νομοθετικό τους έργο. Πρέπει να αλλάξει κάτι;


Αυτή είναι μια κατάσταση που σίγουρα πρέπει να αλλάξει. Αλλά ξέρετε αυτό δεν αλλάζει στα λόγια. Χρειάζεται μάχη, επιχειρήματα και σχέδιο. Καθ’ όλη τη διάρκεια της διαπραγμάτευσης είχαμε να αντιμετωπίσουμε αυτή τη στάση από τμήματα των δανειστών. Καταφέραμε σε πολλά σημεία να την υπερβούμε. Είναι όμως δεδομένο ότι η εποχή της ακραίας λιτότητας και της επιτροπείας, πρέπει να αποτελέσει παρελθόν και η Ευρώπη να μπει σε μια νέα πορεία ευημερίας που θα βασίζεται στον αλληλοσεβασμό και την εμπιστοσύνη ανάμεσα στα κράτη – μέλη.


Πολλοί δε και πρωτίστως οι σύντροφοί σας σας κατηγορούν ότι όχι απλώς γίνατε μνημονιακός, αλλά και ορισμένες φορές χρησιμοποιείτε και ορολογία ίδια με αυτή του Αντώνη Σαμαρά… 


Δεν γνωρίζω συντρόφους μου που να μου προσάπτουν τέτοιο ολίσθημα. Αν εννοείται εκείνους που έχουν αποχωρήσει από το ΣΥΡΙΖΑ, να σας πω ότι δεν συμμερίζομαι καθόλου την άποψη τους. Αυτή η κυβέρνηση και εγώ προσωπικά δεν θα μιλήσουμε ποτέ για successstory όσο η ανεργία παραμένει στα υψηλότερα επίπεδα της Ευρώπης, ούτε θα υιοθετήσουμε την ρητορική για τις αναγκαίες θυσίες του ελληνικού λαού ώστε να πάει η οικονομία μπροστά. Πολύ περισσότερο δεν θα πούμε ότι το Μνημόνιο είναι ευλογία ή ότι μαζί τα φάγαμε. Εμείς μιλάμε για την ανάγκη η χώρα να αλλάξει σελίδα. Να τελειώνουμε με την επιτροπεία, να μπούμε σε τροχιά ανάπτυξης με την κοινωνία όρθια και με δίκαιη κατανομή των βαρών. Μιλάμε για την ανάγκη προστασίας των εργαζόμενων, των άνεργων των συνταξιούχων. Για την καταπολέμηση της διαφθοράς και της διαπλοκής. Για αναδιανομή πλούτου. Για ανθρώπινη και αλληλέγγυα διαχείριση της προσφυγικής κρίσης. Τι σχέση έχουν όλα αυτά με την ακροδεξιά ρητορική Σαμαρά; 


Δεν αισθάνεστε άσχημα, όμως, για μέτρα που λαμβάνετε κ. Πρόεδρε; Ήδη ο ΣΥΡΙΖΑ ενδέχεται να μείνει στην ιστορία ως το κόμμα που εξόντωσε τη μεσαία τάξη… 


Τη μεσαία τάξη την εξόντωσαν οι κυβερνήσεις οδήγησαν την χώρα στην κρίση. Που πήραν 64 δις μέτρα μέσα σε τέσσερα χρόνια. Που έριξαν το ΑΕΠ κατά 25% και που εκτίναξαν την ανεργία από το 7,5 στο 28% το ίδιο χρονικό διάστημα. Ο Σύριζα από την άλλη μεριά εφαρμόζει τη συμφωνία του καλοκαιριού που προβλέπει μια ήπια δημοσιονομική προσαρμογή με 5,4 δις μέτρα μέχρι το 2018. Σας θυμίζω ότι η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ εκκινούσαν την Πέμπτη αξιολόγηση με απαιτήσεις για 8 δις μέτρα μόνο για το 15 και το 16. Και αυτά τα μέτρα θα γίνονταν πολύ περισσότερα. Γιατί αν αμφισβητούν ότι εμείς θα καταφέρουμε να πιάσουμε το στόχο για 3,5% πρωτογενές πλεόνασμα το 2018, τι θα έπρεπε να λένε για τον δικό τους στόχο του 4,5% το 2016. Οι δικές μας παρεμβάσεις εξάλλου τόσο στο ασφαλιστικό όσο και στο φορολογικό προβλέπουν ελαφρύνσεις για την μεσαία τάξη. Εκτός αν θεωρούμε μεσαία τάξη στην Ελλάδα εκείνους που με βάση της επίσημες στατιστικές καταγράφονται στο ανώτερο 10% των εισοδηματικών κλιμακίων. 


Σας ανησυχεί το ενδεχόμενο να μην προχωρήσει η συμφωνία ΕΕ-Τουρκίας για το προσφυγικό;


Η συμφωνία ΕΕ-Τουρκίας για το προσφυγικό έχει στρατηγικό χαρακτήρα. Και η Τουρκία το γνωρίζει και για αυτό και συμφώνησε. Εκτιμώ ότι πέρα από τις ρητορικές αντιπαραθέσεις, δε θα φτάσουμε στο σημείο ανατροπής της Συμφωνίας. Κάτι τέτοιο δε συμφέρει κανέναν.


Η Άγκυρα, πάντως, το τελευταίο διάστημα κλιμακώνει τις προκλήσεις της στο Αιγαίο, διακινδυνεύοντας ή και επιδιώκοντας κατ’ ορισμένους και ένα θερμό επεισόδιο. Πώς θα απαντήσετε;


Απαντάμε με ψυχραιμία αλλά και αποφασιστικότητα. Η Τουρκία πρέπει να καταλάβει ότι η ένταση δεν συμφέρει ούτε εκείνη αλλά ούτε και την ευρύτερη περιοχή που ήδη έχει πολλά προβλήματα για να προσθέτουμε άλλο ένα,αχρείαστο.


Ένα Brexit σας απασχολεί; Και τι επιπτώσεις θα έχει για τη χώρα;


Φυσικά με απασχολεί. Πρόκειται για μια κρίσιμη στιγμή για την πορεία της Ευρωπαϊκής Ενοποίησης. Και αυτό που πρέπει όλους να μας προβληματίσει είναι ότι ο ευρωσκεπτικισμός σε όλη την Ευρώπη αυξάνεται διαρκώς. Δεν είναι ένα φαινόμενο που περιορίζεται στην παραδοσιακά ευρωσκεπτικιστική Μεγάλη Βρετανία. Και είναι ακριβώς γι’ αυτό το λόγο που πρέπει να πάρουμε στα σοβαρά, όλες οι δυνάμεις της Αριστεράς αλλά και της Σοσιαλδημοκρατίας στην Ευρώπη, την ιδέα για ένα νέο στρατηγικό σχέδιο ενοποίησης πέρα από την λιτότητα αλλά και την λογική της Ευρώπης – Φρούριο. 


Το χρονοδιάγραμμα της κυβέρνησής σας για τις τηλεοπτικές άδειες πότε θα ολοκληρωθεί; Και ενδέχεται ο αριθμός αδειών που θα δοθεί να υπερβαίνει τις τέσσερις;


Η προκήρυξη του διαγωνισμού για τις τηλεοπτικές άδειες θα δημοσιευθεί εντός της ερχόμενης εβδομάδας. Όσοι συμμετάσχουν στη διαγωνιστική διαδικασία θα έχουν στη διάθεση τους 45 ημέρες από τη δημοσίευση της προκήρυξης, προκειμένου να καταθέσουν το φάκελό τους στην Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, στην οποία έχει ανατεθεί η διεξαγωγή του διαγωνισμού. Εντός του καλοκαιριού θα προχωρήσει η χορήγηση των αδειών και όσον αφορά τον αριθμό των αδειών, είναι σαφές ότι ισχύει αυτός που έχει εξαγγελθεί.


Το ΤΕΕ απειλεί να σας διαγράψει από μέλος του. Τι απαντάτε;


Σύντομα η πλειοψηφία των μηχανικών θα καταλάβει ότι το νέο ασφαλιστικό εμπεριέχει διατάξεις που όχι μόνο δεν επιβαρύνουν αλλά αντίθετα ελαφρύνουν αυτούς που έχουν πραγματικά ανάγκη. Τους μηχανικούς που εργάζονται με μπλοκάκι, όσους ξεκινούν το επάγγελμα, τους μηχανικούς των μικρών και μεσαίων εισοδημάτων. Και τότε θα είναι η σημερινή ηγεσία του ΤΕΕ που θα έχει το πρόβλημα. 


Ο Γ. Βαρουφάκης δήλωσε ότι σε συνεννόηση μαζί σας απειλούσε την ΕΕ με Grexit. Είναι αλήθεια;


Φοβάμαι ότι μέχρι να δημοσιευτεί η συνέντευξή μας, ο Γιάνης θα έχει προλάβει να δηλώσει άλλα, διαφορετικά. Συνεπώς δε βρίσκω ιδιαίτερο νόημα να κάνω κάποιο σχόλιο. 


Το σημερινό πρόγραμμα λήγει τον Αύγουστο του 2018. Πιστεύετε ότι μπορεί να βγούμε νωρίτερα από το μνημόνιο και να βγούμε στις αγορές πριν από τη λήξη του; 


Μετά την αξιολόγηση δημοσιονομικά μέτρα τέλος. Ο μηχανισμός δε θα ενεργοποιηθεί. Σίγουρα για τα επόμενα τρία χρόνια αλλά ούτε και το 2019. Άλλωστε μέχρι τον Μάιο του 2019 (όπου κάποιοι φοβούνται ότι λόγω του υψηλού στόχου μπορεί να ενεργοποιηθεί ο μηχανισμός) η Ελλάδα θα έχει αναπτύξει την οικονομία της κατά επτά περίπου μονάδες. Επίσης αν πετύχουμε αυτό που επιδιώκουμε για το χρέος στις 24 Μαΐου, το 2017 θα επιστρέψουμε στις αγορές και ίσως πολύ νωρίτερα από τη λήξη του προγράμματος (Αύγουστος 2018), θα έχουμε βγει οριστικά από τα μνημόνια. 


realnews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου